miercuri, 28 martie 2007

Filme la minut


În ultima perioadă am văzut mai multe filme decît în ultimul an. Trebuie să menţionez, de la început, cu părere de rău, că pe toate le-am urmărit la calculator (metoda cea mai comodă şi mai puţin costisitoare). Din o aşa recoltă cinematografică, iată cu ce am rămas:

1. "The Departed" ("Cîrtiţa"), are cîteva atuuri forte: cel mai bun film de Oscar de anul ăsta, regizor Martin Scorsese, roluri principale Leonardo DiCaprio, Matt Damon şi Jack Nicholson. Băiatul bun Leo (în film tînărul Billy Costigan) este poliţist sub acoperire în cel mai periculos grup mafiot irlandez din sudul Bostonului, condus de Frank Costello (Jack Nicholson).
Filmul este în a
şa fel construit încît, mie cel puţin, nu mi-a lăsat nici un moment de "gol"( oare pentru că mai tot timpul era pe ecran Leo?:P).
Personajul meu preferat, bîneînţeles, pe lîngă Billy (:D), este Dignam (Mark Wahlberg), un agent de poliţie pitoresc, care pune şi punctul pe i în final. A, şi apropo de final...nu comentez.

Concluzie
: eu am văzut filmul de două ori şi încă nu mă îndur să îl şterg din calculator.

2. "Fight Club" (1999), regia David Fincher, roluri principale Brad Pitt, Edward Norton. Un film pe care mi-am dorit să-l văd de mult timp (ştiam eu că o să merite).
Una dintre ideile filmului (concepţia peliculei este mult mai complexă) este aceea a evadării din cotidianul monoton şi
apăsător, fără idealuri şi speranţe, prin intermediul agresivităţii nemotivate.
Mi-a rămas în minte şi melodia genericului de final (The Pixies, "Where is My Mind?").

Concluzie
: trebuie văzut/revăzut, oricine poate ajunge în pielea unui Tyler Durden.

3. "
300 - Eroii de la Termopile" (2007), regia şi actorii chiar nu contează. Am citit nişte comentarii laudative despre "300" pe Cinemagia, dar eu rămîn la concluzia că este unul dintre cele mai prost făcute filme pe care le-am văzut în ultimul timp.
Povestea filmului, fabuloasă, inspirată din mitologie, efectele speciale şi costumele deosebite, au fost înnecate în prea mult sînge (după gustul meu), într-o viziune neinspirată a regizorului şi un joc actoricesc de amatori.

Concluzie
: am rămas cu greu în faţa monitorului pînă la final, stăpînindu-mi impulsurile frecvente de a da exit la BSPlayer.

4. "
Brokeback Mountain" (2005), în rolurile principale Heath Ledger şi Jake Gyllenhaal. În 2006 filmul a primit Globul de Aur, Oscarul pentru cel mai bun regizor (Ang Lee) şi premiul Bafta pentru cel mai bun film.
L-am găsit din întîmplare pe reţea într-o seară, l-am văzut (de la un moment dat, să fiu sin
ceră, pe sărite) . Povestea dramatică a celor doi gay care sunt obligaţi să îşi tăinuiască iubirea pînă la sfîrşitul vieţii unuia dintre ei, pe mine una m-a cam plictisit.
Concluzie
: aşa şi aşa.

5. "The Road to Guantanamo" (2006), regizat de Michael Winterbottom şi Mat Whitecross, a cîştigat Ursul de Argint la Festivalul Internaţional de Film de la Berlin.
Filmul este reconstituirea poveştii tragice a trei prieteni din Marea Britanie, de origine pakistaneză, care ajung în mijlocul războiului din Afganistan în octombrie 2001 şi apoi, în mîinile trupelor Alianţei Nord-Atlantice.
Drumul celor trei spre închisoarea americană Guantanamo Bay din Cuba, unde au fost ţinuţi timp de doi ani fără să li se dovedească vreo vinovăţie, este un drum chinuitor, pe parcursul căruia sunt torturaţi şi obligaţi să mărturisească o ipotetică legătură cu Al Quaeda.
Concluzie
: emoţionant prin realismul poveştii.

The End

2 comentarii:

Anonim spunea...

fight club e un mare film!

Mihaela spunea...

Da, asa este, si mie mi-a lasat o impresie deosebita filmul asta.