marți, 23 octombrie 2007

Dancin' in the rain


Noapte, eu, umbrela şi strada rece şi umedă, în care se reflectă timid luminile felinarelor. Rafale de ploaie, un vînt rece, finally, o gură de aer proaspăt.
Cel mai bun prieten al meu pe o astfel de vreme: umbrela, pînă acasă nici un strop de ploaie nu m-a atins :D.
V-aţi întrebat vreodată de unde vine umbrela, obiect predestinat să fie uitat, fie acasă, atunci cînd plouă, fie prin alte locuri pe unde mergem? Ştiu pe cineva care a pierdut o duzină de umbrele la viaţa lui, dar asta e o altă discuţie :P.
Am dat un search şi am aflat că "umbrela a fost inventată de mai mult de 4.000 de ani. Au fost dovezi ale existenţei umbrelei în arta străveche în Asiria, Grecia, Egipt şi China. Europenii de mai tîrziu au făcut umbrele din lemn sau oase de balenă şi acoperite cu vopsea în ulei. Începînd cu secolul al XVI-lea umbrela a devenit populară mai ales în anotimpurile ploioase din Europa de Nord".
Dictionarul lui Kersey, in 1708, avea pentru umbrelă o definţie feministă: "acoperămînt folosit în special de femei pentru a se apăra de ploaie". Pe atunci, bărbat era acela care le ţinea fetelor umbrela. Hmmm, nu era rău.
Între timp americanii (cine altcineva?!) au inventat o umbrelă care spune cum va fi vremea, printr-un dispozitiv incorporat în mîner, care se conectează wireless la o pagină de internet care conţine informaţii meteorologice actualizate. Mînerul umbrelei se luminează în diferite moduri, în funcţie de cum zice Busu'.
Nici noi nu ne-am lăsat mai prejos şi, ingenioşi cum sîntem, am inventat umbrela hands-free.
Ploaia poate fi atît de reconfortantă sub "umbrela" potrivită...

2 comentarii:

Anonim spunea...

@off-topic...scuze ca ma bag in seama asa brusc, am inteles ca esti din Focsani si m-am gandit sa te invit, impreuna cu prietenii tai, vineri seara la spectacolul nostru de stand-up comedy (Trupa ShowTime). Daca te intereseaza gasesti mai multe informatii la mine pe blog.

Poate ma ajunti un pic si cu promovarea!

Thx!

Gabriela Obodariu spunea...

Faina istoria umbrelei asteia. :)
Imi vin in minte diverse ploi si umbrele.Umbrele prea mici, ploi prea abundente, umbrele prea mari, ploi prea scurte...:)